čtvrtek 30. ledna 2014

Ocenění zpěvačky Sinead O’Connor

...Loni v létě, kdy jsem se opravdu necítila dobře, mi někdo poslal písničku "Dévakí", od Karnámrity dásí, která úplně změnila můj pohled na život a smrt. Od mé poslední návštěvy Londýna jsem se zamilovala do Hinduismu (ačkoliv nesnáším "ismy"). Řekla jsem si, že jej budu studovat, ale nedostala jsem se k tomu... Loni jsem začala číst knihu o Bhagavad-gítě, která je částí většího textu, který se nazývá Mahábhárata. Je to nejvíc "cool" popis o životě a smrti, který existuje. A také o tom, kým jsme se vlastně narodili (v rámci lidské slušnosti).


Transcendence je věc, která ti pomůže zvládat strach ze života a smrti...tohoto jsem se chytla...transcendence ve stylu Gíty...od toho mohu začít... znamená to žít v každém okamžiku s přesvědčením, že se nacházíš v "nebi", nebo jakkoliv to můžeš nazvat, a zároveň že žiješ na zemi...že největší část tebe - ty, věčně žijící duše, žiješ neustále tam i tady, takže nic takového jako smrt vlastně neexistuje...smrt je jen jako když si svlékneš oblečení... Něco podobného říkal i Ježíš, ale trošku z jiného úhlu...dokonce Krišna je stejné jméno jako Kristus.

Hinduistická hudba..ó Bože, ta s tebou může udělat zvláštní a úžasné věci...

Písnička Karnámrity dásí je myslím z Gíty...určitě je z hinduistického písma* a pojednává o početí a zrození Krišny...
(* poznámka překladatele: jedná se o verše z 10.zpěvu Šrímad Bhágavatamu 3.kapitola, verše 7-8)

Počkejte, až uslyšíte ta slova... jejich ekvivalent Ducha Svatého je úžasný chlapík Višnu, kterého vidíte na pozadí na mé fotce s kytarou na mých stránkách...A představte si...říkají, že Višnu se nachází v srdcích všech lidí...tak to fakt dobrý, že??? A...je modrý! a má čtyři ruce! a má na sobě tuny mejkapu...a jeho manželka je taky bohyně!

Je to někdy daleko víc radostnější než křesťanství...

Říkají, že když umíráš a myslíš na Krišnu, tak skončíš u Něj.. Proto jsem si nechala namalovat Višnua na stěnu. Chci skončit u Něho a dokážu si představit, že je asi dosti stresující snažit se soustředit na něco, když umíráš.. Takže až budu stará a přijde můj čas, tak si natočím postel na svého Višnua na stěně, kterého namaloval úžasný mladík jménem Shane Berkery, a řeknu všem ostatním, aby přestali naříkat a nechali mě užít si tu cestu.

Myslím, že Dévakí je Krišnova máma, ale nevím...říkám vám to, abyste věděli o kom ta píseň pojednává...Ale běžte na youtube a podívejte se na to...někdo k tomu přidal nádherné obrázky... je to daleko více povznášející než ukřižovaný, strašlivě zavražděný chlapík... Slibuji vám, ta písnička vám změní život, až uvidíte i ty obrázky...

Tady je ten text, v písničce je však zpívaný v sánskrtu... unese vás to... Zatímco my, trpící hříšní katolíci se rodíme do všeho hororového a hříšného a jak jsme špatní atd... tak toto je jak hinduisté vnímají zrození duší...

"Polobozi a velcí světci s jásotem shazovali květy. Na obloze se seskupily mraky a vydávaly mírné hřmění, podobné dunění mořských vln. Tehdy se Višnu, Nejvyšší Osobnost Božství, jenž sídlí v srdci každého, zjevil v husté temnotě noci ze srdce Dévakí jako úplněk vycházející na východním obzoru, neboť Dévakí byla stejné kategorie jako Šrí Krišna." (- Šrímad Bhágavatam, 10.3.7-8).




------
z angličtiny přeložil: Priya-kírti dás